tisdag 29 december 2009


Nu har ni inte sett Clara på ett tag, åtminstone inte här. Kanske desto mera live dock!
Hon växer, tjötar och förvånar oss varje dag med nya grejor hon kan. Men såhär tjötar la alla föräldrar och påpekar vilket underbarn just de har, eller? Är det bara vi? Ska låta er slippa en del iaf.
Är helt slut i hjärnan nu med allt nytt som sker, eller nytt och nytt. Jag jobbar på samma gamla jobb och bor på samma gamla ställe, men det är nytt att anpassa allting efter Clara. Jobbet är skitsvårt att komma tillbaks till. Jag måste nog så smått inse att jag inte alls kan bli lika engagerad och (grym) säljare som förr utan får vara nöjd med det som funkar. Chifen är snäll och anpassar schema för mig osv men det är ändå krängligt att få ihop allting!
Den 11 jan ska vi dessutom skola in Clara på dagis. DET blir underligt...
Ett underligt bevis på min tankspriddhet fick jag igår på maxi. Vi skulle bara handla mjölk och gick förbi chipshyllan där jag såg ett käckt pris för två påsar. Svag som man är så plockade jag givetvis åt mig två påsar, betalade och gick hem. Väl hemma kom jag på att 49kr inte alls var speciellt billigt och kollade in påsarna... De innehöll 1/2 kg chips! Har nog aldrig sett en så stor påse förr, hur i hel____ kunde jag missa det då? De är ju verkligen tunga!
Nåväl, får väl räkna med viss viktuppgång..
Men som en vän sa, "jag satsar på att gå ner 30kg 2010, då kan jag käka vad jag vill resten av året!" Det låter ju fan heeelt fantastiskt...

Inga kommentarer: