tisdag 26 augusti 2008

"Du luktar kiss, men det gör inget för du är så söt"

Jag var snäll och utnyttjade inte situationen "bortglömd bemärkelsedag". Är glad om han kommer ihåg min födelsedag (den 20 september, årets viktigaste dag efter 13 maj!), risken är rätt stor i år. Jag har droppat långt ner på listan i hans medvetande. Därför gör jag som alla år, tjatar om detta typ jämt fast mer än någonsin! En gång måste han ju lyssna på vad jag säger...(?)

Igår var Smultron här med sina föräldrar och lånade kabel. Hon har växt ikapp Clara! Det är lite skandal men jag misstänkte någonstans att detta skulle hända, säkert de också. Clara är ju två månader äldre och bör väl ha lite övertag men vi får ta igen detta på andra sätt. Hon är ju mycket stadigare och pratar mer. Dock har jag svårt att ens minnas hur Clara var en månad gammal. Det är ju verkligen inte länge sedan men det är ändå svårt att komma ihåg. Stört!
Roligaste grejen vi gör här hemma nu när pappan är på jobbet är att leka tittut. Clara skrattar så hon pruttar och har hur roligt som helst. Sen kittlas jag och då fortsätter hon asgarvet! Om ni bara visste hur gullig hon är! Det är som att hjärtat mitt smälter och rinner iväg ner till en liten pöl. Skicka massor av sms till mig för jag spelade in det med mobilen och har det som signal. (Nörd jag vet)
Nu storskriker stackarn för pappan byter blöja och tar på henne pyjamas. Hon kommer nog bli en nudist så som hon hatar när hon får på sig kläder!

Inga kommentarer: